CRC - Community And Recreation Club Paka

SPG 9:05 PG

Jika kita melalui sepanjang jalan pantai Paka pada waktu petang terutamanya kita pasti akan terlihat aktiviti menunggang kenderaan ATV. Berbagai peringkat orang yang datang mencuba daripada pelbagai usia, jantina dan kaum.

Menunggang ATV adalah sebahagian daripada aktiviti CRC Paka. Apa CRC ye?


CRC TRG ATAU COMMUNITY AND RECREATION CLUB ATAU NAMA PENUHNYA IALAH KELAB KOMUNITI DAN REKREASI TERENGGANU, TELAH DIASASKAN OLEH SAUDARA AFANDI BIN HJ. MOHAMED. 
MISI penubuhan CRC adalah untuk menjadikan komuniti kepolisian dipraktikkan oleh semua lapisan masyarakat berbilang kaum dan tidak mengira pangkat ataupun kedudukan demi menjadikan masyarakat ceria dan bebas dari gejala sosial dan dadah.
TUJUAN CRC ditubuhkan adalah untuk memastikan kerja-kerja yang terlibat dengan komuniti setempat, negeri Terengganu amnya dapat dilaksanakan dengan lebih sistematik dan teratur berdasarkan keperluan dan akta yang diperuntukkan oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia  ( Akta Pertubuhan 1966 dan Peraturan - Peraturan Pertubuhan 1984 )
CRC PAKA adalah cawangan daripada CRC TERENGGANU. Kelab ini mempunyai ramai sekali ahli, terutama daripada Paka. CRC PAKA menjalan pelbagai aktiviti seperti:

Kepada orang ramai:
  • Sewaan ATV
  • Sewaan bot
  • Kerja-kerja amal

Kepada ahli pula terdapat:
Jom kita lihat info CRC Terengganu dalam bentuk galeri.


GALERI CRC














Artikel Terkait

Previous
Next Post »